Friday 3 June 2011

    Hati rasa lebih tenang. Walaupun aku tak ‘berada’ dalam expectation, but aku tahu hikmah Dia ada untuk aku. Even aku tak ada duit masuk tiap-tiap bulan, aku puas bila hidup berkat. Tenaga, peluh, sakit-sakit badan untuk mak sendiri. Walau aku tahu aku kadang-kadang tak senangkan hati dia, tapi biarlah dia tahu aku ada untuk terus sokong dia sejak abah tak ada. Aku buat setakat aku mampu, temankan dia bila in need, buat dia lebih yakin untuk settlekan urusan yang kadang-kadang perlukan kudrat muda macam aku, hal dapur aku dah boleh take over, tolong-tolong meniaga, beli barang, angkat-angkat barang, uruskan hal-hal sendiri etc. Sekarang tinggal aku nak cope jalan kl je, biar lebih cekap and confident sikit nak drive. Mama pun asyik mengadu kaki cepat lenguh, tak boleh berdiri lama-lama. Check BP, still ok. Chlosterol level paras ok. Dah berurut tapi tak baik sepenuhnya. Hati anak mana nak tenang.


   Semalam balik klinik doc cakap hati mama kurang bersih, maybe kesan pengambilan ubat kolesterol sebelum ni. Aku pun tahu ubat kolesterol not really good, to our liver as well. Mama pun memang tak makan sangat sebab dia pun dah tahu. Biasalah, ubat macamana pun still ada kesan buruk somewhere. Hope takkan ada apa-apa. Apa boleh buat sekarang,just pantang makan. Aku pun kalau masak, letak less salt and sugar. Aku pun kena more look after my own health.


   Masa untuk kawan-kawan terhad. Setakat aku boleh buat, reply msg je. Bukanlah sombong or tak ada masa, but kadang-kadang emosi tak seiring dengan perbuatan. Aku tak harap dyorang faham apa aku alami sbb dyorang pun ada life masing-masing. And aku tak cakap aku tak happy, but give me space. I will find my own happiness. My own life. 




Sekarang focus aku nak teman mak aku selagimana dia masih perlukan aku.

1 ulasan:

Unknown said...

kamu sgt tabah org nya. dan semoga tuhan bls jasa kamu kepad aibu :) semoga ibu kamu cpt sembuh ya :) kirim slm kat ibu kamu :')

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Photoshop Brushes Obsidian Dawn