Saturday 20 August 2011

1 hari lagi


lamanye rase x online and bukak blog. ni pon kat cc. sory xsempat BW sgt. mana sempat je. ni taip gune keyboard pon cam da lupa-lupa. teruk. ye aku rase diri aku teruk sekarang. bukan takat da tak pandai tekan keyboard tapi lebih dari tu. mana hilang semangat aku entah. aku tak tahu.


tiket balik kedah act lame da beli. kalau tanya aku da ready ke blum nak tinggalkan kl  ni? entah. kalau dua minggu lepas jawapan aku PASTI. paling pasti. without doubt and i will shout loud yang aku da ready. but hari ni? bila mana esok da nak naik bus gi kedah. da macam-macam pulak aku rase. eiii menyampahlah. geram pulak dengan diri sendiri.


2 minggu ni aku bz mengemas barang2. sampai terawih pon xgi. yer, aku jujur. bila tengok barang-barang ada yang belom kemas, aku jadi gabra. sekarang sejak semalam lagi,barang-barang sume da selamat aku humban kat ruang tamu. kali ni aku naik bus balik ngan mama dulu, then abang balik ngn kete with all my thing tu dekat-dekat nak raya nanti. mama nak balik awal sebab nak berpuasa lama-lama sikit kat sana. okla, aku ikut je.


dari segi preparations zahir, semuanya like 'senang' je. betulla macam hamba allah tu cakap kat aku dulu, even rase risau sikit-sikit but selebihnya rase lega. maybe sebab apa yang aku buat ni dapat restu keluarga. lebih berkat. yup, ni semua harapan family. hasrat arwah abah. so sementara dah dapat peluang, aku kena go on. kan?


so, sekarang aku kena tenangkan diri. tawakal and redha. insyaallah yang lain Dia aturkan sendiri. preparations lain aku da wat. tinggal nak gi daftar je.


" masalah yang datang sekadar nak duga hati kita je kan? insyaallah takkan ada apa-apa buruk. tak salah positif sikit dalam perkara-perkara yang tak diduga macam ni kan. 
tak semua dapat peluang. so once kau da dapat peluang yang Dia nak bagi ni, kau kena percaya Dia bagi ni untuk kau rase happy, bukan sebaliknya. insyaallah, amin..."








p/s: ok, da xde apa tunggu aku kat kl ni. sedang menghitung masa untuk tiba di negeri jelapang padi.  =)




2 ulasan:

Iltizam Jamhor said...

ohhh sedih tau wat ayat cenggitu..

Unknown said...

semoga baik2 saja dik. :)

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Photoshop Brushes Obsidian Dawn